Perjantain luennolla esiteltiin erilaisia menetelmiä ideoinnin helpottamiseksi. Ryhmämme keskittyi ideointiin jo aikaisemmin etsiessämme mahdollisia sovelluskohteita, ja näistä menetelmistä olisi varmasti ollut hyötyä tuolloin. Toisaalta ideointimenetelmistä tulee varmasti olemaan vielä hyötyä projektin edetessä.
Projektisuunnitelman valmistuttua päätimme jatkaa asiakkaiden tarpeiden kartoittamista. Teimme toisen Value Proposition Canvaksen, jossa pohdimme kalastajien tarpeita. Totesimme, että fluid lensing -menetelmästä voisi olla hyötyä kalapaikkojen löytämisessä, jolloin mahdollisuudet saada enemmän kalaa kasvaisivat. Toisaalta osa kalastajista ei välitä niinkään kalasaaliista, vaan rentoutumisesta ja luonnossa olemisesta. Tuotteemme sopisikin ennemminkin kalastajille, jotka ovat välineurheilijoita. Canvaksemme on esitetty oheisessa kuvassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti